Osaisiko kirjastohoitaja suositella, jotain Anaïs Ninin tyyppistä eroottista kirjallisuutta naisen näkökulmasta? Luin jostain vanhasta Image-lehdestä,…

Kysytty

Osaisiko kirjastohoitaja suositella, jotain Anaïs Ninin tyyppistä
eroottista kirjallisuutta naisen näkökulmasta?

Luin jostain vanhasta Image-lehdestä, esittelyn jostain tälläisestä
kokoelmasta Suomalaisten naiskirjailijoiden kirjoittamana , mutta en
muista sen nimeä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksessä mainittu suomalaisten naiskirjailijoiden eroottisten novellien kokoelma voisi olla Loputtomat hunnut : kokoelma eroottisia tekstejä (WSOY, 1988). Hieman vastaava käännöskokoelma saksalaisten naiskirjailijoiden eroottisia kirjoituksia on Missä yö päivää syleilee : eroottisia fantasioita ja tarinoita naisilta (Odessa, 1984).

Tässä pieni valikoima eroottiseksi luettavissa olevaa kirjallisuutta naisnäkökulmasta - olkoonkin, että kaikkia näitä ei ehkä voi aivan Anaïs Niniin rinnastaa:

Alanne, Outi, Neiti N:n tarina
Banerjee-Louhija, Nina, Flora : aikuisten satu
Blume, Judy, Pikku vaimo : romaani aikuisille
Colette, Chéri
Deforges, Régine, Lola
Despentes, Virginie, Kauniita asioita
Duras, Marguerite, Rakastaja
Hermann, Iselin C., Suutelen postinkantajaa
Jong, Erica, Tekisit jotain elämällesi
Kauranen, Anja, Sonja O. kävi täällä
Kilpi, Eeva, Tamara
Melissa P., Sata harjanvetoa ennen nukkumaanmenoa
Millet, Catherine, Catherine M:n seksuaalielämä
Millet, Catherine, Mustasukkaisuus
Réage, Pauline, O:n tarina
Villefranche, Anne-Marie, Rakkauden muistot

1 ääntä

Kommentit

Kyseessä voi olla myös Gummeruksen uudempi Erotica-sarja, jossa on ilmestynyt kirjat nimeltä Rietas orkidea, Naamiohuvit ja Samettipuutarha ja tulossa on vielä Hunajakukka.