Osaatteko sanoa onko Stephenie Mayerin kirjaa Vieras suomennettu. Pidän paljon hänen kirjoistaan ja olen lukenut Twilight-sarjan (Haukutus, Uusi kuu, Epäilys,…

Kysytty

Hei!
Osaatteko sanoa onko Stephenie Mayerin kirjaa Vieras suomennettu. Pidän paljon hänen kirjoistaan ja olen lukenut Twilight-sarjan (Haukutus, Uusi kuu, Epäilys, Aamun koi ja Bree Tunnerin lyhyt elämä). Tiedättekö onko sarjaan tulossa vielä lisää kirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vieras on suomennettu. Tarkista saatavuus tästä linkistä
http://www.helmet.fi/record=b1896246~S9*fin
Vieras-kirjalle on mahdollisesti jatkoa tulossa, mutta mitään aikaa ei ole vielä ilmoitettu.

Meyerin suunnitelmissa oli kirjoittaa Midnight sun -nimellä kirja, joka olisi kertonut Uusikuu-kirjan tapahtumat Edwardin näkökulmasta, mutta projekti keskeytyi, kun romaanin luonnos vuoti vastoin kirjailijan tahtoa Internetiin. Tämänkin kirjan kohtalo on epäselvä.

Mitään varmaa tietoa Meyerin seuraavasta kaunokirjallisesta teoksesta ei ole, mutta huhtikuussa 2011 julkaistaan Twilight-sarjasta kertova virallinen tietokirja The Twilight Saga: The Official Illustrated Guide, joka valottaa sarjan taustoja.