Otsikko
Osaatteko auttaa etsimään tietoa siitä, mitä maisemaa (sijainti) Outokummun kaupungissa Pekka Halosen maalaus Talvimaisema Outokummusta (1924) kuvaa? Olen…

Kysytty

Hei,

Osaatteko auttaa etsimään tietoa siitä, mitä maisemaa (sijainti) Outokummun kaupungissa Pekka Halosen maalaus Talvimaisema Outokummusta (1924) kuvaa? Olen ymmärtänyt, että Pekka Halonen teki aikanaan harjoitelmia ja muita töitä Outokummun tehdasmiljööstä. Voi olla, että Outokumpu-aiheisia töitä on useampiakin, mutta löysin itse vain edellä mainitun talvimaiseman vuodelta 1924. Keretin vanhan kaivoksen tornia ei tuolloin vielä ollut, joten korkeamman maastonkohdan on täytynyt olla joku toinen paikka Outokummussa.

Vastaus

Vastattu

Paras asiantuntemus lienee Kansallisgalleriassa. Siellä työskentelee noin 280 taidemuseoalan asiantuntijaa ja ammattilaista.
Yhteystiedot: https://www.kansallisgalleria.fi/fi/yhteystiedot