Onkohan villasukan teko-ohjetta lapsille? 8v. haluaisi ihan itse opetella neulomaan villasukat.

Kysytty

Onkohan villasukan teko-ohjetta lapsille? 8v. haluaisi ihan itse opetella neulomaan villasukat.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisit kokeilla Anna Vasalan Opi neulomaan kirjaa. Siinä on aloittelijoille neulonnan perusohjeet selkokielellä. Helmet haku

Kun perusteet ovat hallussa voit kokeilla joko sukkakirjoja esim. Hyvän mielen villasukat lapsille / Mia Sumell, Sanna Wikström  tai Koko perheen villasukat / Hanne Piirainen.

Sukkakirjoissa sukat ovat usein kuvioneulosta tai pitsineulosta.

Netistä löytyy ihan tavallisten perussukkien ohjeita esim. Lasten villasukat Kaksplus tai Hyvät perusvillasukat lapselle Novitaknits

Youtubesta löytyy monia suomenkielisiä sukkavideoita. Youtube Novitan ja Marttojen ohjeet vaikuttavat hyviltä.

(Parhaan avun saattaisit saada käsityöopelta tai suvun vanhemmilta tietäjiltä.)