Onkohan olemassa noin 7- 11-vuotiaille sopivia kirjoja, joissa olisi merenneitoja tai muita meriolentoja, merihirviöitä jne?

Kysytty

Hei,
onkohan olemassa noin 7- 11-vuotiaille sopivia kirjoja, joissa olisi merenneitoja tai muita meriolentoja, merihirviöitä jne?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla olevan luettelon lastenkirjoissa seikkailevat mm. merenneidot ja muut meriolennot. Kahdessa ensin mainitussa on tarinoita ja uskomuksia, jotka liittyvät näihin "veden valtiaisiin". Kaikki kirjat ovat Helmet-kirjastojen kokoelmissa: http://www.helmet.fi/fi-FI

- Veden valtiaat / [kirjoittanut:] Marjut Hjelt ; [kuvittanut:] Christer Nuutinen
- Vedenneitojen lähteillä / Suvi Niinisalo
- Sampon seikkailut muinaisissa merissä / Marjo Soulanto, Laila Nevakivi, Taina Iivanainen
- Pieni merenneito / Hans Christian Andersen
- Mirella ja merirosvot / kirjoittanut Kelly McKain
- Mirella ja kummituslaiva / kirjoittanut Kelly McKain
- Kolme pikku merirosvoa / [teksti:] Georgie Adams ; [kuvat:] Emily Bolam
- Mahtava merirosvoseikkailu / Jonny Duddle
- Oskarianus ja Ermengarde : kupliva pihalampi / kirjoittanut Martiina Anttalainen ; kuvittanut Tiina Vanhatupa
- Milla ja merenneito / kirjoittanut Michael Morpurgo ; kuvittanut Lucy Richards
- Make ja merenneito / kirjoittanut Teemu Saarinen ; kuvittanut Kai Kujasalo