Onko vuoden 1963 10markan lunastamattomalla matkashekillä mitään arvoa? (suomen ja venäjän kiel. teksti)

Kysytty

Onko vuoden 1963 10markan lunastamattomalla matkashekillä mitään arvoa? (suomen ja venäjän kiel. teksti)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoitat varmaankin keräilyarvoa? Muutamassa numistmatiikkaa eli rahatiedettä käsittelevissä vanhemmissa kirjoissa mainitaan myös matkashekit, ainakin näissä: Rahan väärti = Finnish numismatics, Russian bonistics / Erkki Borg (1980),
Soviet paper money and bonds used as currency 1895-1990 = Neuvostoliiton paperirahat ja rahana käytetyt obligaatiot / Pentti Laurila (1989) ja Soviet paper money from czarist empire to our days : 1895-1985 = Neuvostoliiton paperirahat tsaarin ajasta nykypäiviin : 1895-1985 / Pentti Laurila (1988). Matkashekkien arvosta ei kuitenkaan ole mainintaa.

Ehkäpä kannattaisi ottaa yhteyttä johonkin Suomen Numismaatikkoliiton jäsenyhdistykseen:

http://www.numismaatikko.fi/web/index.php/jasenet/jasenyhdistykset