Onko tutkimusta äidinmaidon kemikaali- ja lääkejäämistä sekä niiden lähteistä ja vaikutuksista sikiölle?

Kysytty

Onko tutkimusta äidinmaidon kemikaali- ja lääkejäämistä sekä niiden lähteistä ja vaikutuksista sikiölle?

Vastaus

Vastattu

Ainakin alla mainituissa julkaisuissa ja tutkimuksissa aihetta käsitellään:

- AMAP ja Lapin ihminen : Lapin alueen äitien ja vastasyntyneiden biomonitorointi ja ravitsemustutkimus / Soininen Leena, Mussalo-Rauhamaa Helena, Hyvönen Sari (Lapin lääninhallitus, sosiaali- ja terveysosasto 2002)

- AMAP assessment 2009 : human health in the arctic / Arctic Monitoring and Assessment Programme (AMAP) 2009.

- Exposure and human PCDD/F and PCB body burden in Finland / Kiviranta Hannu (väitöskirja, National Public Health Institute 2005. Tiivistelmä: Altistuminen PCDD/F- ja PCB-yhdisteille ja niiden pitoisuudet suomalaisissa)