Onko totta, että Ruusun aika -sarjaa oli alun perin tarkoitus tehdä enemmän kuin tehtiin ja jos on, mikä oli syynä siihen, että ei tehty?

Kysytty

Onko totta, että Ruusun aika -sarjaa oli alun perin tarkoitus tehdä enemmän kuin tehtiin ja jos on, mikä oli syynä siihen, että ei tehty?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ruusun aika on suomalainen vuosina 1990–1991 tuotettu televisiosarja. Sarjan käsikirjoituksen teki kirjailija Raija Oranen. Ohjauksesta vastasivat Ilkka Vanne ja Pauli Virtanen. MTV-2:n sarja.

Sarjan 24 ensimmäistä jaksoa esitettiin marraskuun 1990 ja huhtikuun 1991 välillä. Suuren suosion johdosta sarjaa tehtiin toinen tuotantokausi, johon valmistui kymmenen uutta jaksoa, jotka esitettiin lokakuun ja joulukuun aikana 1991. Ruusun aika -sarja on julkaistu kokonaisuudessaan kolmen DVD:n sarjana vuonna 2009.

Raija Orasen haastattelun ( v. 1991) mukaan: "Sarjan kaari kattoi 24 ensimmäistä jaksoa. Sen jälkeen Oranen ideoi uuden 24:n jakson sarjan, mutta sitä ei enää ryhdytty tekemään. Ruusun aika päättyy nähtävään kymmeneen jaksoon, joissa on kyse elämän jatkumisesta."

Lähteet:

Helsingin Sanomat 19.10.1991. Kuva & Äääni, Saunan jälkeen on juhlahetki / Petri Kemppinen.

Ruusun aika, wikipedia, https://fi.wikipedia.org/wiki/Ruusun_aika.