Tiina Lymin "Lentävänniemi"

Kysytty

Onko Tiina Lymin kirjoittamaa kirjaa "Lentävänniemi" mahdollista lukea jostain, kirjastoissa sitä ei olle, mutta esim. IMDB löytyy. Tai mistä sen saatavuutta voisi kysyä? Tai milsi sitä ei olla julkaistu?

Vastaus

Vastattu

Alun perin vuonna 2011 Helsinki-kirjojen kautta ilmestyväksi ilmoitettu Lentävänniemi jäi syystä tai toisesta julkaisematta. Helsinki-kirjoilta tuli uutuuksia vielä vuonna 2012, joten Lymin kirjan ilmestymättömyys ei välttämättä liity kustantajan toiminnan loppumiseen. Mahdollista on, että kustantamon 2011 antamat ennakkotiedot olivat ennenaikaisia eikä suunniteltu kirja koskaan tullut valmiiksi. Vain julkaisua vailla olevalle käsikirjoitukselle olisi kustannusmaailmassa luullut halukkaita ottajia löytyvän.

Ainakin vielä alkuvuonna 2012 Lymin kirja oli vielä kesken ja työn alla: "Minun piti kirjoittaa novelleja, mutta romaaniksi tämä tuntuu kääntyvän", hän luonnehtii tekeillä olevaa teostaan Anna-lehden numerossa 5. Tutkimissani vuoden 2012 jälkeen julkaistuissa Lymi-aiheisissa lehtijutuissa ja haastatteluissa kirjaa ei enää mainita, joten arvelisin sen jääneen keskeneräiseksi.