Onko teillä lukihäiriöiselle lapselle olevaa harjoittelu ohjelmaa? Muistaakseni se alkoi data...jotakin ja sitä voi "pelata" tietokoneella.

Kysytty

Onko teillä lukihäiriöiselle lapselle olevaa harjoittelu ohjelmaa? Muistaakseni se alkoi data...jotakin ja sitä voi "pelata" tietokoneella.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaasan kaupunginkirjaston tiloissa toimii erityisryhmien tietotekniikkakeskus Datero, jolla on kymmeniä ohjelmia, jotka soveltuvat harjoitusohjelmiksi lukivaikeuksiselle käyttäjälle. Osa näistä ohjelmista on lainattavissa normaalisti kirjaston kautta. Sinun kannattaisi käydä Dateron kotisivuilla osoitteessa:
http://www.datero.fi
ja mennä siellä yleiskieliseen versioon ja klikata ”ILMAISTA MATERIAALIA” –painiketta.
Ilmaista materiaalia –sivulla on linkki ”pikaopas”, jonka takana on pdf -tiedostona opas Dateron lainattavista ohjelmista. Oppaan lopussa on yhteenveto, josta näkee mitä ohjelmia on lainattavissa Vaasasta. Sinun on myös mahdollista mennä Dateroon ja saada ohjausta sopivien lainattavien ohjelmien lainauksessa. Ajan voi varata etukäteen, jos haluaa varmistaa, että henkilökunta on paikalla.