Onko tehty uudempia julkaisuja kehitysvammaisten mielenterveysongelmista kuin julkaisut ennen 2000 lukua? Olen löytänyt Heikki Seppälän julkaisuja 1992-1998…

Kysytty

Hei, onko tehty uudempia julkaisuja kehitysvammaisten mielenterveysongelmista kuin julkaisut ennen 2000 lukua? Olen löytänyt Heikki Seppälän julkaisuja 1992-1998 sekä vammaistyönperusteita käsittelevissä kirjoissa vuosilta 2004-2010 on hieman kyseisestä aiheesta, mutta haen uudempia juuri tuosta aiheesta tehtyjä kirjoja tai artikkeleita.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Joitakin 2000-luvulla julkaistuja löytyi. Ne ovat pääasiassa opinnäytetöitä. Voit kysyä niitä kaukolainaan oman lähikirjastosi kautta.

- Onko se tärkeää, kun se oon mie : omakuvatyöpaja kehitysvammaisen mielenterveyskuntoutujan identiteetin rakentajana ja psykososiaalisen hyvinvoinnin lisääjänä / Merja Järvelin ja Piia Pöntinen (Pro gradu -työ: Lapin yliopisto, 2010)
- "Hyvä kuntoutuspolku" : kehitysvammaisten seutukunnalliset mielenterveyspalvelut / Ulla-Maija Järvinen (AMK-opinnäytetyö : Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu, 2006)
- Lievästi kehitysvammaisiksi diagnosoitujen henkilöiden adaptiivinen käyttäytyminen ja psykoottiset oireet / Markus Sundin (2004)
- Psykiatrisen oireiston vaikutus lievästi kehitysvammaisten aikuisten kommunikointiin / Marianne Möttölä (Pro gradu -työ : Oulun yliopisto, 2003)
- Adults with autism and mental retardation : a life-span perspective / Bengt Åkerström (Väitöskirja, Uppsala universitet, 2001)