Onko pääkirjastossa Tilastokeskuksen julkaisua "Suomen virallinen tilasto"? Mikä tahansa versio aikaväliltä 1986-1995 käy.

Kysytty

Onko pääkirjastossa Tilastokeskuksen julkaisua "Suomen virallinen tilasto"? Mikä tahansa versio aikaväliltä 1986-1995 käy.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

"Suomen virallinen tilasto" on nimeke, jonka alla Tilastokeskus julkaisee lukemattomia sarjoja - osa niistä liittyy väestöön. "Suomen tilastollinen vuosikirja", jota löytyy Helsingin pääkirjastosta useilta vuosikymmeniltä, on tavallaan monien sarjojen tiivistelmä, josta löytyy varsin paljon väestötietoa.

Tilastokeskus julkaisee myös erillisiä yksinomaan väestöä käsitteleviä sarjoja, joiden nimet ovat eri aikoina vaihdelleet suuresti, tällä hetkellä ilmestyvät
esim. sarjat "Väestönmuutokset kunnittain" sekä "Väkiluku kunnittain". Erilliset väestötilastot löytyvät parhaiten Tilastokeskuksen omasta kirjastosta, jonka yhteystiedot löytyvät internet-osoitteesta http://www.stat.fi/.