Onko olemassa kirjoja Juhannustaioista? Tiedossani on vain Lykyn avain 999 vanhaa taikaa ja uskomusta,vuotuinen ajantieto ja Jumin keko,joissa kaikissa on vain…

Kysytty

Onko olemassa kirjoja Juhannustaioista? Tiedossani on vain Lykyn avain 999 vanhaa taikaa ja uskomusta,vuotuinen ajantieto ja Jumin keko,joissa kaikissa on vain vähän juhannustaikoja. Jos mahdollista,niin käy myös sellaiset kirjat,missä on uudenvuoden, joulun, laskiaisen yms. taikoja. Kiitos paljon, jos kerrotte niistä kirjoista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näistä kirjoista saattaisi olla iloa: Karjalainen, Sirpa: Uusi ajantieto (1989), Karjalainen, Sirpa: Juhlan aika - suomalaisia vuotuisperinteitä (1994,1998), Koskinen, Raija: Suomalaiset juhlat(1989). Mainittuja kirjoja löytyy yleisistä kirjastoista. Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran kirjastosta voisi kysyä myös, ehkäpä otat yhteyttä ja / tai käyt paikan päällä. Yhteystiedot ovat: Hallituskatu 1, 00170 HKI, p. 09-13123271. Kotisivun osoite on http://www.finlit.fi/kirjasto/index.html ja sähköpostiosoite kirjasto@finlit.fi.

382 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Myös Paula Havasteen Taika päivässä - 365 +1 suomalaista taikaa (Gummerus 2015) sisältää taian vuoden jokaiselle päivälle - ja siten myös jokaiselle vuotuisjuhlalle.