Onko olemassa kirjallisuutta joka koskee Hietasaaren huviloita Pitkänmöljäntien varrella, erityisesti Perttusen huvilan kiinnostaisi?

Kysytty

Onko olemassa kirjallisuutta joka koskee Hietasaaren huviloita Pitkänmöljäntien varrella, erityisesti Perttusen huvilan kiinnostaisi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Toppilansalmi -Hietasaari : rakennusinventointi -teoksessa (Oulu 1993) on neljästä Pitkänmöljäntien rakennuksesta tietoa, mutta ei Perttusen talosta.

Oulun kaupunginkirjaston maakuntakokoelmassa on Ulla Pohjamon gradu "Kesä Salmessa - porvarillista huvilakulttuuria Oulun Toppilansalmessa (Jyväskylä 2003), mutta siinäkään ei ollut mainintaa em. kohteesta.

Huvilaelämästä Oulussa on teos: Suvelasta Onnelaan, huvilaelämää Oulussa, 1993.

Verkossa on Pohjois-Pohjanmaan aluetietokanta Ostrobotnia, johon on kerätty Pohjois-Pohjanmaata koskevaa aineistoa
http://oukasrv6.ouka.fi:8000/?formid=free1&sesid=1076497825 . Kirjoittamalla hakusanakenttään huvilat hietasaari saa tulokseksi 38 viitettä.