Onko olemassa kirjaa mihin olisi koottu vain jouluaiheisia runoja?

Kysytty

Onko olemassa kirjaa mihin olisi koottu vain jouluaiheisia runoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jouluaiheisia runokirjoja on olemassa monia. Tässä esimerkiksi joitakin:

Brodsky, Joseph: ”Joulutähti: runoja” (Tammi, 1999)
”Joulu ihanin: joulurunoja” (Otava, 1997)
Kajava, Viljo: ”Valoksi maan päälle: Viljo Kajavan kauneimmat joulurunot”
Kaskinen, Anna-Mari: ”Joulun lahja: sanoja hyvän tahdon aikaan” (Kirjapaja, 2010)
”Kirja jouluiloksi” (Gummerus, 1997)
”Lapsuuden joulu” 1–2 (Kirjayhtymä, 1979–1980)
”Lapsuuden joulu: rakkaimmat joulurunot” (Tammi, 2005)
”Sanoja jouluksi” (kirjassa on tosin runojen lisäksi muitakin tekstejä; Gummerus, 2001)