Onko olemassa kirjaa joka kuvaisi miten venäläinen ja baltialainen (viron, liettuan) kulttuuri eroaa suomalaisesta kulttuurista?

Kysytty

Onko olemassa kirjaa joka kuvaisi miten venäläinen ja baltialainen (viron, liettuan) kulttuuri eroaa suomalaisesta kulttuurista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tietoa Suomen, Baltian ja Venäjän välisistä kulttuurieroista voi etsiä seuraavista teoksista:
Nieminen, Kari: Baltia : tiedon oikopolkuja (2003). Kirjan lopussa on hyödyllinen lähdeluettelo lisätiedon vahvistamiseksi.
Itämeren alue: yhteenottoja ja yhteistyötä: matka menneestä tulevaan suom. toim. Joonas Ahola, Lassi Heininen ja Tuija Kokko (2004).
Seppänen, Esa: Avaran sielun anarkia: voiko venäläisyyttä ymmärtää (2002). Kirjojen saatavuustiedot löytyvät pääkaupunkiseudun aineistotietokannasta http://www.helmet.fi.