Onko olemassa äitiys/raskaus kirjoja jotka käsittelevät luonnonläheisyyttä/luomua esim synnytyksessä?

Kysytty

Onko olemassa äitiys/raskaus kirjoja jotka käsittelevät luonnonläheisyyttä/luomua esim synnytyksessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ohessa muutama luonnonmukaista raskautta ja synnytystä käsittelevä kirja sekä video. Sijaintitiedot voit tarkistaa kirjaston aineistotietokannasta osoittesta http://www.helmet.fi :
Pyörteitä vedessä : ajatuksia ja kokemuksia aktiivisesta synnyttämisestä (video),
Odent, Michel:Luonnonmukainen synnytys ,
Miettinen-Jaakkola, Aila: Nainen naiselle : luonnollinen syntymä,
Hirvonen, Hanna:Vesi kannattaa : vesi raskauden ja synnytyksen helpottajana,
Saisto, Terhi: Synnytä rentoutuneena (CD-levy), Korhonen, Malla: Raskaus ja jooga,
Moorhawk, Gilli: Yhdeksän tärkeää kuukautta : meditaatioita ja myönteisiä ajatuksia raskauden ja synnytyksen ajalle.
Suomen lääkärilehdessä 33/1991 Leena Valvanteen artikkeli "Huominen syntymä" käsittelee luonnonmukaista raskautta kuten myös Aila Miettisen astikkeli "Mitä luonnonmukainen syntymä on?" Naisten ääni-lehdessä 3/1990.
Internetistä tietoa luonnonmukaisesta synnytyksestä löytyy runsaasta, valtaosa valitettavasti englanninkielisenä. Kirjoittamalla esimerkiksi Googleen hakusanaksi "luonnonmukainen synnytys" löytyy kyllä muutama suomenkielinenkin sivusto, joista esimerkkinä oheinen Aktiivinen synnytys ry:n sivusto
http://www.lapsiperhe.net/aktiivinensynnytys/artikkelit.php3?artikkelin…

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

On olemassa myös ainakin kaksi kirjaa 80-luvulta.

Leboyer, Frederick : Lempeä syntymä
Balaskas, Janet : Aktiivisynnytys