Onko muita viljakasveja kuin heinäkasvien heimoon kuuluvat?

Kysytty

Onko muita viljakasveja kuin heinäkasvien heimoon kuuluvat?

Vastaus

Vastattu

Tieteen termipankki määrittelee viljakasvin heinäkasviksi, jonka jyviä käytetään ravinnoksi:

http://tieteentermipankki.fi/wiki/Kasvitiede:viljakasvi

Ainakin tämän määritelmän mukaan kaikki viljakasvit ovat heinäkasveja.

1 ääntä

Kommentit

Tattaria pidetään viljakasvina, vaikka se ei heinäkasveihin kuulukaan. Näitä epävirallisia viljoja on varmasti monia muitakin, tattari nyt vain tuli mieleen koska sitä on Suomessa viljelty.