Otsikko
Onko missään löydettävissä tietoja oppilasmääristä jotka ovat käyneet selkeästi uskonnollispainoitteisen varhaiskasvatus-/peruskoulutuspolun Suomessa…

Kysytty

Onko missään löydettävissä tietoja oppilasmääristä jotka ovat käyneet selkeästi uskonnollispainoitteisen varhaiskasvatus-/peruskoulutuspolun Suomessa.

Mietittäessä voimakkaasti näkemyksellisten tahojen organisoimaa koulutus- ja harrastejärjestelmää ja sen yhteiskunnallista rahoitusta
eikö ole uhka että yhteiskunnan sisäiset jännitteet ja eriarvoisuus kasvavat mikäli yhä suurempi joukko elää koko lapsuutensa erossa kunnallisesta koulutusjärjestelmästä sekä osallistuu vain voimakkaasti näkemyksellisten tahojen toteuttamiin harrastetoimintoihin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Opetushallinnon tietopalvelu Vipusesta saa tietoa perusopetuksen päättäneistä opetuksen järjestäjän mukaan taulukosta Perusopetuksen suorittaneet. Tietoja voi suodattaa mm. oppilaitoksen omistajatyypin mukaan (yksityinen, valtio, kunta ym.). Koulujen erilaisista painotuksista ei kerätä tietoa.