Onko Loviisan seudun sotaveteraaneista (LOVIISAN SEUDUN SOTAVETERAANIT R.F. - lovisanejdens krigsveteraner) olemassa kirjoitettua historiikkia? Itse en…

Kysytty

Hei,
Onko Loviisan seudun sotaveteraaneista (LOVIISAN SEUDUN SOTAVETERAANIT R.F. - lovisanejdens krigsveteraner) olemassa kirjoitettua historiikkia? Itse en äkkiseltään löytänyt tietoja Loviisan alueen sotaveteraaneista. Vai onko ilmestynyt jokin alueen sotaveteraanipiirin historiikki?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Valitettavasti virallista historiikkia Loviisan seudun sotaveteraaneista ei ole olemassa. Mutta kaipaamasi tieto saattaa löytyä seuraavista julkaisuista:

Kull, Magnus: Trettio år av krigsveteranarbete i Lovisa, 1998 (8 s.)
Isaksson, Carola: Pernå krigsveteraner 1976-2006, 2006
Lapinjärven veteraanikirja, 1999
Husman, Carl-Henrik: Minnen från krigstiden 1939-45, 2005 (käsittelee Liljendalia)
Stjernschantz, Göran: Södra Finlands krigsveterandistrikt, 1997
Pernå i fosterlandets försvar, 1991

Yllämainitut julkaisut on lainattavissa Loviisan kaupunginkirjastosta, Kuningattarenkatu 24, 07900 Loviisa.
Puh: 044 723 0242