Otsikko
Onko Lotta (Svärd) -järjestöstä ja toiminnasta saatavana englanninkielistä tietoa?

Kysytty

Onko Lotta (Svärd) -järjestöstä ja toiminnasta saatavana englanninkielistä tietoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lotta Svärd järjestöstä löytyy vähän englanninkielistä tietoa. Tässä joitakin artikkeleita, joista on ehkä apua.

Ollila, Anne: Women´s voluntary associations in Finland during the 1920s and 1930s.
(Scandinavian journal of history. 1995:2, s. 97-107)

Olsson, Pia: ”Learn to love your country and its people”: from Lotta ideology to action.
(Finnish-Hungarian Symposium on Ethnology. Suomalaisen Kirjallisuuden Seura.1995 s. 246-253)

Olsson, Pia: Motherly love or practical work: nationalism in the Lotta Svärd local branches during the 1920s and 1930s.
(Ethnologia Fennica: Finnish studies in ethnology.1999. s. 22-29)

Eskelinen, Anne: Women and the army.
(Finnish peace making. 1987. s. 276-282)

Tuomivaara, Sirpa: The oraganization of women in northern Finland: Lotta Svärd.
(On the terms of northern woman; articles written by women researchers in Finland, Norway, Russia, Samiland and Sweden.1995. s. 89-96)

Järjestön johtajasta Fanni Luukkosesta löytyy artikkeli osoitteesta http://www.kansallisbiografia.fi/english.html