Onko kirjaston tietokoneella ohjelmaa, jolla voi poimia digikamerasta vahingossa kadonneet, suojatut kuvat esiin?

Kysytty

Onko kirjaston tietokoneella ohjelmaa, jolla voi poimia digikamerasta vahingossa kadonneet, suojatut kuvat esiin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti kirjaston koneilla ei pysty tekemään kyseistä toimenpidettä. Tähän toimenpiteeseen tarvitaan tiedostojenpalautukseen tarkoitettua ohjelmistoa, jota Helsingin kaupunginkirjaston asiakaskoneilla ei ole.

Ilmaisia versioita löytyy kyllä internetistä, kuten esim. PC Inspectorin Smart Recovery ( http://www.pcinspector.de/Sites/smart_recovery/info.htm?language=1 ), joka ei välttämättä ole yhtä hyvä kuin kaupalliset versiot, mutta kotikäytössä kelvannee.