Onko kirjastolla palvelua, missä viedonauhat voi siirtää jollekin toiselle tallennemuodolle?

25.1.2018

Hei

26.1.2018
26.1.2018

Hervannan, Lielahden, Sampolan, Kaukajärven ja Messukylän kirjastoissa voi tallentaa VHS-kasetilla olevaa materiaalia digitaaliseen muotoon DVD-levylle.

VHS- ja VHS-C-videonauhat voi digitoida ja tallentaa DVD-levyille VHS/DVD-digitointilaitteella. Digitointi kestää tallenteen pituuden verran, eli esimerkiksi kahden tunnin videonauhan digitointiin kuluu kaksi tuntia. Asiakas voi ottaa mukaan oman DVD-levyn tai ostaa sen kirjastosta (hinta 2 €).

Digitointiin annetaan alkuopastus, ja laitteille on tehty selkeät käyttöohjeet.
Hervannan, Lielahden, Sampolan kirjastoissa on mahdollista digitoida muita videoformaatteja kytkemällä videokamera tai -nauhuri digitointilaitteeseen. Sekä kaapelit että kamera/nauhuri tulee olla asiakkaalla itsellään. Sampolan ja Hervannan tietotoreilla käytössä on myös VHS-nauhuri, jolla videokuvan saa digitoitua suoraan videotiedostoksi, esimerkiksi asiakkaan omalle muistitikulle. Lisätietoa käytössä olevista laitteista ja ajanvarauksesta saa Tietotorien henkilökunnalta.