Onko kirjailija Pamela Brownista mitään tietoa? Hän on kirjoittanut kirjan Lapsentyttönä Singaporeen.

Kysytty

Onko kirjailija Pamela Brownista mitään tietoa? Hän on kirjoittanut kirjan Lapsentyttönä Singaporeen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti suomeksi ei kirjailijasta tietoa löytynyt. Teoksessa Twentieth-Century Children's Writers vuodelta 1983 (tunnus 0-333-24743-4) löytyy hänestä englannin kielellä lyhyet elämänkertatiedot: syntynyt Colchesterissa, Essexissä 31. 12. 1924, kaksi tytärtä, asunut Mallorcalla vuodesta 1964 ja muutama työpaikkatieto. Kirjassa on luettelo hänen lastenkirjoistaan, joihin sisältyy teos As Far as Singapore (suom. Lapsentyttönä Singaporeen). Lisäksi on maininta Pamela Brownin kommentti omasta kirjoittamisestaan (suomennettuna) seuraavasti:"Kun aloitin kirjoittamaan olin vielä lapsi ja kirjotin vain omaksi ilokseni. Huomattuani, että se viihdytti myös toisia lapsia jatkoin kirjoittamista heidän huvikseen. Näin olen tehnyt siitä lähtien."
Teoksessa on myös luonnehdintaa kirjailijan teoksista ja kirjoitustyylistä yleensä.

Teosta voit kysyllä lähikirjastostasi tai katsoa sijaintitietoja Internetissä sivulla http://www.kirjastot.fi/showhierarchy.asp?hid=1247