Otsikko
Onko Kaj Chydenius säveltänyt Lounatuulen laulun lisäksi muita lastenlauluja? Onko niitä levytetty? Onko levy(j)ä saatavissa Helsingin kirjastoista?

Kysytty

Onko Kaj Chydenius säveltänyt Lounatuulen laulun lisäksi muita lastenlauluja? Onko niitä levytetty? Onko levy(j)ä saatavissa Helsingin kirjastoista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lounatuulen laulun lisäksi tunnetuin Chydeniuksen lastenlauluista lienee Magdalena (...on pikkuinen tyttö jolla on kutonen laulussa jne). Muita: Taivassatu, Neekerilapsi, Maailma on omena. Edellä mainitut löytyvät Posetiivi-nimiseltä äänitteeltä, jota löytyy kasettina Helsingin kirjastoista.

Lisäksi Chydenius on säveltänyt musiikkia Lars Huldenin lastenrunoihin ; teos löytyy videona otsikolla "Unten rajamaa on lupiinien maa--ala-asteen äidinkielen ja musiikin ohjelma" sekä kasettina Landet lupinien / Lupiinien maa. Tiedot ovat oman aineistorekisterimme lisäksi peräisin Ylen Fono-tietokannasta.