Otsikko
Onko kaikki Kaari Utrion kirjat fiktiota, esim. onko osa Kirstin -kirjasta faktaa?

Kysytty

Onko kaikki Kaari Utrion kirjat fiktiota, esim. onko osa Kirstin -kirjasta faktaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaari Utrio on opiskellut Helsingin yliopistossa historiaa ja kirjoittanut sekä romaaneja että tietokirjoja. Kirstin (aik. nimellä Kartanonherra ja kaunis Kirstin) on Utrion esikoisromaani (siis fiktiota), joka kertoo 1500-luvun Ruotsi-Suomesta. Teoksen loppupuolella Utrio kertoo enemmän ajan historiallisista tapahtumista, Kustaa Vaasan ja Eerik XIV:n sotaretkistä. Voisi sanoa, että Utrion romaanit ovat yhdistelmä realismia ja romantiikkaa.