Onko jossain kirjastossa luettavissa tai lainattavissa, mikrofilmillä tai lehtenä Suomen merimieslähetys -lehden vuosikertoja? Olen yhden lehden nähnyt v. 1907…

Kysytty

Onko jossain kirjastossa luettavissa tai lainattavissa, mikrofilmillä tai lehtenä Suomen merimieslähetys -lehden vuosikertoja? Olen yhden lehden nähnyt v. 1907 ja siinä oli monta mielenkiintoista juttua sen ajan meriliikenteestä, vrt. http://www.wakkanet.fi/~karij/laivat/uki/ystavat.htm .

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen merimieslähetys -nimistä lehteä ei valitettavasti löydy tämän nimisenä tietokannoistamme. Mutta Fennica (Suomen kansallisbibliografia) ja Linda-tietokannoista löytyi haulla "suomen merimieslähetys" kuitenkin seuraavanlainen viite:

- Lukemista merimiehille: Suomen merimieslähetyksen kirjasia, nrot 1-16. Julkaisija Suomen merimieslähetys, 1982-[1905?]
Näitä julkaisuja voi kuitenkin lukea vain Helsingin yliopiston kirjastossa, lainaksi niitä ei anneta. Lisätietoja voi kysyä suoraan yliopiston kirjastosta, p. 09-191 22740.

Kannattaisi varmaan vielä ottaa yhteyttä Suomen lähetysseuran kirjastoon ja arkistoon http://www.mission.fi/museo/kirjasto/index.html ja kysyä lehteä myös sieltä, p. 09-1297 398.