Onko historiallista romaania, jonka tapahtumat ajoittuisivat keskiajan Itämeren alueelle, Hansaliitto? Samoin kuin historiallinen romaani, jonka tapahtumat…

Kysytty

Onko historiallista romaania, jonka tapahtumat ajoittuisivat keskiajan Itämeren alueelle, Hansaliitto? Samoin kuin historiallinen romaani, jonka tapahtumat ajoittuvat Yhdysvaltain vapaussotaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavissa romaaneissa käsitellään hansakauppaa:

Laila Kohonen: Taavitin puinen kissa
Ilona Meretoja: Rakkauden viimeinen sinetti
Tapani Riekkinen: Talisman
Johanna Valkama: Katariinanpyörä

Timo Krogeruksen Kalmarin tie -romaanin tapahtumat ajoittuvat keskiajan Itämeren alueelle.

Seuraavissa romaaneissa käsitellään Yhdysvaltain vapaussotaa:

James Fenimore Cooper: Vakooja
Bernard Cornwell: Linnake
Diana Gabaldon: Luiden kaiku
Diana Gabaldon: Sydänverelläni kirjoitettu
Patrick McGrath: Tulisielu