Onko H:gissä missään ruotsalaisia kirkonkirjoja tahi sopimusta niiden välittämisestä Svenska Riksarkivista? Jälkimmäisestä mahdollisuudesta Svenska…

Kysytty

Hei

Onko H:gissä missään ruotsalaisia kirkonkirjoja tahi sopimusta niiden välittämisestä Svenska Riksarkivista?
Jälkimmäisestä mahdollisuudesta Svenska Riksarkivet kertoo sivuillaan (http://194.198.128.222/svar/kund/hur.htm) seuraavasti:
"Lån via bibliotek: SVAR har avtal med bibliotek m fl om förmedling av lån av mikrokort. Därför är det viktigt att bibliotekets stämpel och en signatur finns på blanketten. Detta innebär att biblioteket godkänner, att det faktureras för lånet.
Har Du frågor om rutinerna vid lån, kostnader mm, tala med Ditt bibliotek."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ruotsin mikrofilmattuja kirkonkirjoja ei ole Helsingissä nähtävänä, mutta niitä voi kaukolainata Ruotsista Helsingin kaupunginkirjastoon, mieluiten pääkirjastoon. Kansallisarkisto suosittelee niiden tilaamista Suomen Sukututkimusseuran kirjastoon, koska siellä on parhaimmat luettelot Ruotsin kirkonkirjoista.