Miten voin lainata tai hankkia kirjan; Viljaa ja voimaa: kyläkirja Jääsken Rouhialan koulupiiristä, toimittanut Maija Nevalainen 1996. Olen aloittelemassa omaa…

Kysytty

Miten voin lainata tai hankkia kirjan;
Viljaa ja voimaa: kyläkirja Jääsken Rouhialan koulupiiristä,
toimittanut Maija Nevalainen 1996.
Olen aloittelemassa omaa sukututkimustani ja kaikki
tieto Jääski-Rouhialankoski-Rouhiala-Rouhiainen on
minulle otollista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Meillä Oulun kaupunginkirjastossa ei ole teosta Viljaa ja voimaa. Oulun yliopiston kirjastossa se on ja paikallakin
tällä hetkellä.

Rouhiasten suvusta on teos:
Rouhiasten sukuseura 25 vuotta : suvun ja sukuseuran historiaa /koonnut Paavo S. Rouhiainen, 1988

Molemmat teokset ovat Oulun yliopiston kirjaston ns. Fennica-kokoelmassa. Fennica-kokoelma on heillä varastossa, jossa käydään pari kertaa päivässä. Kannattaa soittaa ja pyytää hakemaan kirja etukäteen, puh. 553 3501.

Jääsken kihlakunnasta on olemassa kolmiosainen historia, julkaisija Jääsken kihlakunnan historiatoimikunta
Osa 1: vuoteen 1700, ilmestynyt 1957,
Osa 2: Suuresta Pohjan sodasta 1860-luvulle, ilmestynyt 1976
Osa 3: 1860-1980, ilmestynyt 1992.
Tämän kirjasarjan kaikki teokset ovat Oulun yliopiston kirjaston Snellmanian kirjastossa lainattavissa (puh. 553 3241). (Myös meillä on Oulun kaupunginkirjastossa on em. sarja, mutta osa yksi on varastossa ts. ei heti saatavissa).

Muuta aineistoa em. pitäjästä:
- Ikonen, Veli: Jääsken kirja: Vanhan karjalaispitäjän viimeisten vuosien historiaa, Jääski-säätiö, 1966
- Arponen, Antti: Minun Jääskeni, 1995
- Porstuvast tuppaan : kirja Jääskestä, Lottolasta, Salo-Lottolasta ja Arposten suvusta, 1990
- Emmie eväittä lähe: Kemppilän - Myllölän - Penttilän kyläkirja, 1997.

Jääski-seuran yhteistiedot
http://www.karjalanliitto.fi/seurat/jaaski-seura/ .