Onko Eino Leinon Helkavirsiä, tarkemmin sanoen runoa Tyyrin tytti, käännetty englanniksi?

Kysytty

Onko Eino Leinon Helkavirsiä, tarkemmin sanoen runoa Tyyrin tytti, käännetty englanniksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helkavirsiä -teos on käännetty englanniksi, teoksen tiedot ovat: Whitsongs / Eino Leino ; translated from the Finnish by Keith Bosley ; introduction by Michael Branch 1978.
STAND NRO: 0-903400-36-7. Teos löytyy yleiseistä kirjastoista myös pääkaupunkiseudulla. Tyyrin tyttö - Tyyri´s girl löytyy myös tästä käänöksestä.

Käännöstietokannan http://dbgw.finlit.fi/fili/kaan.php mukaan Herbert Loman ei ole kääntänyt Helkavirsiä. Hänen käännöstöistään löytyi ko. tietokannasta vain seuraava:

antologia
Antologian kirjoittajat Juhani Kellosalo, Jukka Koskelainen, Kjell Lindblad, Sari Malkamäki, Arto Melleri, Hannu Mäkelä, Lassi Nummi, Helena Sinervo, Eira Stenberg, Zachris Topelius; Tua Forsström, Tove Jansson, Jyrki Kiiskinen, Olle Leino; Markku Envall, Monika Fagerholm, Sari Mikkonen, Ilpo Tiihonen; Risto Ahti, Bo Carpelan, Jari Tervo, Sari Vuoristo
Julkaisuaika 1998
Sivumäärä 320
ISBN ISSN 0006-7490
Genre Antologia
Käännöksen kieli Englanti
Käännöksen nimeke Books from Finland 1998:1-4
Muu nimeketieto
Huomautus
Muut tekijät Jyrki Kiiskinen
Kääntäjä Hildi Hawkins, Anselm Hollo, Herbert Loman, David McDuff, Joan Tate