Onko aiheesta elektroninen ostolaskujen käsittely tehty yhtään tutkielmaa?

Kysytty

Onko aiheesta elektroninen ostolaskujen käsittely tehty yhtään tutkielmaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyselit tutkielmaa elektronisten ostolaskujen käsittelystä. Verkkokauppa taitaa olla se päivän sana, jota tutkitaan, aineistoa löytyy runsaasti. Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupunginkirjastojen yhteisestä Plussa-aineistohakusta http://www.libplussa.fi/ voit hakea aihetta käsittelevää kirjallisuutta. Valitse haun kohteeksi asiasana tai luokka ja hakusanaksi voit laittaa verkkokauppa. Tällä tavoin löydät n. 40 teosta.
Esimerkki alla
Karjalainen, Niko Sähköinen liiketoiminta--haaste strategialle. WSOY, Porvoo, 951-0-24334-5

Helsingin kaupunginkirjastossakin on tutkittu kirjastoaineiston hankintaa Internet-kirjakauppojen kautta
http://www.lib.hel.fi/julkaisut/nettihankinta.htm

Jos toivot löytäväsi aiheesta opinnäytetyön, suosittelen Helsingin liiketalouden ammattikorkeakoulun Helian kirjastoa Pasilassa (Rautatieläisenkatu) http://www.helia.fi/kirjasto/ Kirjasto on avoin kaikille käyttäjille. Kirjaston aineistotietokannasta http://www.helia.fi/kirjasto/haku/wlsearch.htm voit myös etsiä teoksia hakusanalla verkkokauppa.

Jos pyrit löytämään laskentatoimellista ja kirjanpidollista näkökulmaa, seuraava saattaisi olla sopiva:
Sähköinen liiketoiminta : kaupankäynti, lainsäädäntö, tietoturva, kirjanpito ja tilintarkastus, verotus / Antti Aalto ... [et al.] Helsinki : KHT-yhdistyksen palvelu, 2000. - 194 s. : kuv. ; 26 cm ISBN 951-8993-77-7

Verkkokauppaan liittyviä opinnäytetöitä Heliassa:
Blomqvist, Isto Kaupankäynti Internetissä ja Ishop-projekti : opinnäytetyö Helsinki : Helsingin liiketalouden ammattikorkeakoulu. - 93 s. (Tietojenkäsittelyn koulutusohjelman opinnäytetyöt)
Liuhanen, Peter Verkkokaupan menestyksen avaintekijät : kohdealueena päivittäistavarakauppa : opinnäytetyö Helsinki : Helsingin liiketalouden ammattikorkeakoulu, 2000. - 58 s. (Talouden ja hallinnon koulutusohjelman opinnäytetyöt)
Murden, Michael Kannattaako yrityksen aloittaa liiketoiminta internetissä : elektronisen kaupankäynnin tutkimus segmentoinnin avulla, opinnäytetyö Helsinki : Helsingin liiketalouden ammattikorkeakoulu, 1999. - 49 s. (Talouden ja hallinnon koulutusohjelman opinnäytetyöt)
Ormio, Petteri Sähköisen kaupankäynnin vaihtoehtoja pk-yrityksen kannalta : "oma kauppapaikka, verkkotavaratalo ja business to business-portraali sähköisen kaupankäynnin aloittamisen vaihtoehtoina" Helsinki : Helsingin liiketalouden ammattikorkeakoulu, 1999. - 48 s. (Talouden ja hallinnon koulutusohjelman opinnäytetyöt)
Parkkonen, Tanja Tilaus-toimitusprosessin rakentuminen vaatteita myyvässä verkkokaupassa : opinnäytetyö Helsinki : Helsingin liiketalouden ammattikorkeakoulu, 1999. - 71 s. (Talouden ja hallinnon koulutusohjelman opinnäytetyöt)
Salo, Marko Internet-kaupan tilaus-, toimitus- ja maksujärjestelmä : opinnäytetyö Helsinki : Helsingin liiketalouden ammattikorkeakoulu, 2000. - 76 s. (Talouden ja hallinnon koulutusohjelman opinnäytetyöt)
Taponen, Päivi Tärkeimmät tekijät perustettaessa yrityksen verkkomyymälää : opinnäytetyö Helsinki : Helsingin liiketalouden ammattikorkeakoulu, 1998. - 63 s. (Talouden ja hallinnon koulutusohjelman opinnäytetyöt)

Karjalainen, Niko Sähköinen liiketoiminta : haaste strategialle Porvoo : WSOY, 2000. - 122 s. : kuv. (Ekonomia) ISBN 951-0-24334-5
Leskelä, Marika Sähköisen kaupankäynnin aapinen

Lindasta, Suomen korkeakoulukirjastojen yhteisluettelo löytyy mm. seuraavia teoksia:
Rokala, Riku Ostolaskujen sähköinen käsittely Keravan kaupungin kirjanpidossa / Riku Rokala [Tampere], 1998 106, [23] lehteä Pro gradu -työ on salainen 2 vuotta (11/2000 saakka) Pro gradu -työ : Tampereen yliopisto, yrityksen taloustieteen ja yksityisoikeuden laitos
Kaupankäynti ja markkinointi internetissä / Anders Hedman & Lauri Pappinen ; [käännös: Jukka Pölhö] Vantaa : Pagina, 1998 xii, 233 s. : kuv. ; 21 cm
ISBN: 951-644-100-9
Elektroninen kaupankäynti : liiketoiminta tietoverkoissa /Sami Kettunen, Marko Filenius Jyväskylä : Teknolit, 1998 ISBN: 952-5159-35-3