Onko Agatha Christien teoksessa "And Then There Were None" olevalle lastenlorulle tehty nykyaikaista käännöstä sen jälkeen, kun neekeri- ja intiaani-sanat…

Kysytty

Hei,
onko Agatha Christien teoksessa "And Then There Were None" olevalle lastenlorulle tehty nykyaikaista käännöstä sen jälkeen, kun neekeri- ja intiaani-sanat kiellettiin. Englanninkielisessä teoksessahan on lorussa nykyisin "soldier boy." Mahtaako suomennos olla ihan "sotilaspoika?"
Lisäksi kiinnostaisi tietää saaren nykyisestä suomennoksesta, kun englannissa se on "Soldier Island."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eikä yksikään pelastunut -kirjan suomennoksessa sotilaspoika korvaa lastenlorun neekeripojan vuonna 2012 julkaistussa laitoksessa. Tapahtumapaikkana on kuitenkin edelleen Neekerisaari.