On taas ongelma löytää MINIBOKSI-sanalla cd-levykokoelmia nk minibokseja. miten se onnistuu.. mitä teen väärin ? kirjoitan hakusanaksi miniboksi - EI TULOKSIA

Kysytty

hei,
on taas ongelma löytää MINIBOKSI-sanalla cd-levykokoelmia nk minibokseja. miten se onnistuu.. mitä teen väärin ? kirjoitan hakusanaksi miniboksi - EI TULOKSIA

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Miniboksi ei ole mikään virallinen, kattava tai vakiintunut hakutermi.

Sitä käytetään kirjastoissa lähinnä kertomaan hyllypaikasta, jos paikka ei ole ihan looginen, esim. luokkajärjestyksen mukainen (vaikkapa luokka 788.33 levyt tässä ja 788.33 miniboksilevyt jossain muualla). Esimerkiksi Kirjasto Kympissä miniboksi-merkinnän saa sellainen cd-paketti, jota ei voi pussittaa, koska se on paksumpi, usein useita levyjä tai tekstiliitteitä sisältävä.
Kaikki kirjastot eivät tee huomautusta miniboksista, ja tietokantaa selatessa kävi ilmi, että kirjoitusasukin on melko vaihtelevaa. Tiedonhaun välineeksi tuota merkintää ei ole tarkoitettu, eikä se kokeilujeni perusteella sellaisena oikein toimikaan.