14.10.2018

Oma äitini lausui usein runoa Elämän malja. Se jäi "elämään" minulle, vaikka olin silloin paljon nuorempi. Voisinko saada sen jostakin, kun ehkä lausuisin sen siskon hautajaisissa parin viikon päästä? En ole löytänyt sitä äitini vanhoista runokirjoista.

15.10.2018
15.10.2018

Äitisi lausuma runo on varmaankin Kaarlo Sarkian Elämän malja -niminen runo. Se alkaa näin: "Olla laps, olla viiden vuoden lie ihmettä, ihmettä varmaan..."

Runo löytyy Sarkian runokokoelmista Kohtalon vaaka (vuosien 1943 ja 2013 painokset) ja Runot (1959). Kirjat ovat Lastu-kirjastojen kokoelmissa. Saat kirjan varaamalla lähikirjastoosi. Alla linkki kirjaston tietoihin kirjoista: