Olisin kysynyt mielipidettäsi, minkä ikäiselle Harry Potterit ovat sopivaa luettavaa? Tyttäreni täyttää 7, lukee sujuvasti, ja isommat serkut lainasivat ekan…

Kysytty

Olisin kysynyt mielipidettäsi, minkä ikäiselle Harry Potterit ovat sopivaa luettavaa? Tyttäreni täyttää 7, lukee sujuvasti, ja isommat serkut lainasivat ekan Potter-kirjan hänelle. Pistin kuitenkin takavarikkoon, kun en ole varma onko kirja näin pienelle sopiva. En ole itse ehtinyt lukea. Kiitos mielipiteestäsi!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mielestäni Harry Potterit ovat 7-vuotiaalle sopivaa luettavaa silloin, kun niitä luetaan yhdessä vanhemman kanssa "ääneenluku"-kirjana. Kirjoissa on paljon jännittäviä kohtia, joiden vuoksi vasta n. 10-11 vuotiaat ovat valmiita lukemaan niitä yksin. Asiasta voi tietenkin olla montaa mieltä, mutta näin ainakin minä olen kirjoja markkinoinut vanhemmille ja opetajille. Työskentelen Helsingin Viikin kirjastossa lastenkirjastovastaavana.
terv. Gunilla Nevalainen/Viikin kirjasto

53 ääntä
Asiasanat

Kommentit

No totta kai voi 7-vuotias lukea! Itse aloitin kirjat 5-vuotiaana, eikä kukaan ole KOSKAAN lukenut niitä minulle ääneen, enkä haluaisikaan! Eivät ne sisällä niin jänniä tai ainakaan raakoja kohtia, että jäisivät yöunia haittaamaan. Paitsi että tietenkin alan vieläkin itkemään kun Dumbledore puoliverisessä prinssissä kuolee… D,: D,: D,:

Kyllä ekan kirjan voi 7-vuotias lukea, siinä on vasta ihan lopussa jännittävä kohta, mutta 4. kirja on jo aika jännä 7 vuotiaalle kun Harry on siinä jo 14 vuotias