Olisin kiinnostunut tietämään taistolaisten sanomalehden tilaajamäärän 1970-luvulla. Olen yrittänyt tietoa etisiä, mutta en ole löytänyt lähdettä.

Kysytty

Olisin kiinnostunut tietämään taistolaisten sanomalehden tilaajamäärän 1970-luvulla. Olen yrittänyt tietoa etisiä, mutta en ole löytänyt lähdettä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tiedonantaja-lehden levikki nousi tasaisesti koko 70-luvun. Vuonna 1972 se oli 15 550; huippunsa 27 500 se saavutti vuosina 1978 ja 1979. Vaikka levikkilukuihin sisältyvät myös irtonumerot, ne antavat verrattain hyvän kuvan lehtien tilaajamääristä, sillä Suomessa irtonumeromyynnin osuus sanomalehdistön kokonaisvolyymistä on pysynyt pienenä: vuonna 1970 irtonumeroiden myyntiosuus oli 4,1%, vuonna 1980 5,8%.

Lähteet:
Suomen lehdistön historia. 3, Sanomalehdistö sodan murroksesta 1980-luvulle
Suomen lehdistön historia. 7, Hakuteos Savonlinna-Övermarks tidning