Olisin kiinnostunut lukemaan säveltäjä Johannes Brahmsin elämästä suomeksi. Löytyykö hänestä elämäkertaa tai laajaa luonnehdintaa säveltäjänä?

Kysytty

Olisin kiinnostunut lukemaan säveltäjä Johannes Brahmsin elämästä suomeksi. Löytyykö hänestä elämäkertaa tai laajaa luonnehdintaa säveltäjänä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teos Johannes Brahms: Vapaa vaeltaja (Hellasedition, 1984) löytyy Helmet- kirjastojen kokoelmista. Kirja on ilmestynyt Musiikin mestareita –sarjassa. Sen on kirjoittanut Karla Höcker ja suomentanut Seppo Heikinheimo.

Myös seuraavissa kirjoissa on käsitelty Johannes Brahmsia:

-Sinkkonen, Jari: Nerouden lähteillä: suurten säveltäjien hauras elämä, WSOY, 2015

-Salter, Lionel: Suuria säveltäjiä, Karisto, 1983, (suom. Auli Hurme)