Otsikko
Olisin halukas tietämään taidemaalari J. Kytömaasta ja hänen tuotannostaan eli onko jotakin teosta ( esim.taiteilijamatrikkelit) tai verkkosivuja joista saisi…

Kysytty

Olisin halukas tietämään taidemaalari J. Kytömaasta ja hänen tuotannostaan eli onko jotakin teosta ( esim.taiteilijamatrikkelit) tai verkkosivuja joista saisi tietoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jouko Kytömaa on vantaalainen taiteilija, s. 17.7.1931 Punkalaitumella. Kytömaan puoliso on vuodesta 1956 lähtien Ulpu Kytömaa (s. 3.5.1935 Laurén). Jouko Kytömaa on opiskellut kotiteollisuuskoulussa kaksi vuotta sekä
Taideteollisessa oppilaitoksessa Helsingissä vuosina 1955-58.
Hänestä ei ole mainintoja taiteilijamatrikkeleissa. Taideteollisen korkeakoulun arkistossa on oppilaskortti, jossa hänestä on lyhyet perustiedot.
Kytömaa on pitänyt näyttelyn Galleria Himmelissä Karstulassa elokuussa 1999. Ehkäpä lisätietoa taiteilijasta voisi löytyä Karstulan kulttuuritoimiston avulla,puh. 014-044 4596 654.