Olisikohan olemassa jotain sanastoa tai muuta lähdettä, josta voisi löytää vastineita englanninkielisille ammattinimikkeille kuten -vice president of…

Kysytty

Hei!

Olisikohan olemassa jotain sanastoa tai muuta lähdettä, josta voisi löytää vastineita englanninkielisille ammattinimikkeille kuten
-vice president of government and public affairs
-vice president for public policy
-director of international government affairs?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ehkäpä etsimäsi termit löytynevät seuraavista julkishallinnon sanakirjoista:

Valtioneuvostosanasto. Helsinki : Valtioneuvoston kanslia : Edita, 2004.
Sijaitsee tällä hetkellä vain Myyrmäen kirjaston käsikirjastossa, ei anneta kotilainaan. Tulossa myös Pasilan ja Tikkurilan kirjastojen käsikirjastoon. Vanhempaa versiota (-98) voi lainata Tikkurilan kirjastosta, jossa se on nyt hyllyssä. Varata voi, varausmaksu on 0,50 e.
Tätä vanhempaa versiota voi lainata myös Helsingin yliopiston Opiskelijakirjastosta (osoite: Vuorik. 7, puh: 09-19123920).

Juridiikan ja hallinnon suomalais-englantilainen sanasto / toim. Matti Joutsen. [Helsinki] : Oikeuspoliittinen tutkimuslaitos, 1980
Saatavana lainaksi Opiskelijakirjastosta.