Otsikko
Olisiko teillä vinkkejä kirjoista, jotka sopisivat muistisairaiden vanhusten kanssa luettaviksi? Mielellään kirjoja, joissa olisi hyvät, esim. suomalaisiin…

Kysytty

Olisiko teillä vinkkejä kirjoista, jotka sopisivat muistisairaiden vanhusten kanssa luettaviksi? Mielellään kirjoja, joissa olisi hyvät, esim. suomalaisiin maisemiin/historiaan/kulttuuriin liittyvät kuvat. Myös klassikkoja ja sopivia lastenkirjoja saa suositella.

Kiitos paljon avusta!

Vastaus

Vastattu

Hain Makupalat.fi:stä hakusanalla muistisairaudet ja sieltä löysin pari sivustoa, joista on varmasti hyötyä, Muistiliiton sivulta löytyy tietoa muistisairauksista ja materiaalista, ja Vahvike-sivuston, jossa on monenlaista materiaalia toimintaan muistisairaiden kanssa, . Kohdasta sanataide löytyy kirjallisuutta sekä lukemistoa ja harjoituksia.