Olisiko periaatteessa mahdollista päästä veneellä Helsingistä Lahteen? Tällä tarkoitan _hieman_ erikoisen pitkää kiertolenkkiä. Tiedän, että jos joet olisi…

Kysytty

Olisiko periaatteessa mahdollista päästä veneellä Helsingistä Lahteen? Tällä tarkoitan _hieman_ erikoisen pitkää kiertolenkkiä. Tiedän, että jos joet olisi kunnossa ilman rehevöittymistä, pääsisi veneellä Helsingistä aina Iisalmen länsipuolelle saakka. Miten tästä eteenpäin? Onko minkäänlaista, edes puroa, Kiuruveden kautta tai muualta, reittiä Keiteleeseen? Sieltä tietääkseni pääsisi sitten Päijänteelle ja sieltä alaspäin aina Lahteen saakka. Kiitos. :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Päijännettä pohjoiseen –vesireittiä pitkin pääsee lähes neljänsadan kilometrin matkan Pielavedeltä Jyväskylän kautta Lahteen. Tietoa tästä reitistä:

http://www.paijannettapohjoiseen.com/dynamic/1/2.html

Lahdesta Helsinkiin pääsee ainakin Porvoon kautta. Porvoonjoen melontareitti kulkee Lahdesta Porvoon vanhaan kaupunkiin. Porvoosta pääsee Helsinkiin meritse. Tässä tietoa reitistä:

http://www.outdoorsfinland.fi/reitti/porvoonjoki/

5 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Niimpä.Kyllä Pielavedeltä Lahteen pääsee veneellä,eikä käsittääkseni "kumipyöriä"tarvitse missään kohtaa.Olen montavuotta suunnitellut ko.matkaa.Ei vaan ole tullut tehdyksi.
Ja siitä matkasta pitäis tehdä dokumentti,vaikka vaikka sponsorivoimin.Käsittääkseni sitä matkaa ei ole kukaan aikaisemmin tehnyt.Itse aikoinaan TEHILLÄ JYVÄSKYLÄSTÄ LAHTEEN OLEN MATKANNUT.Kukaan ei ole Pielavedeltä saakka veneellä Lahteen mennyt.Kaikki jotka olis kiinnostuneita tekemään ko.matkan.Kirjoitelkaapa minulle.