Olisiko mitään mielikuvituksekasta romaania, joka ei sisältäisi ns. negatiivista energiaa. Superherkkä hengellisistä asioista kiinostunut nuori haluaisi lukea…

Kysytty

Olisiko mitään mielikuvituksekasta romaania, joka ei sisältäisi ns. negatiivista energiaa. Superherkkä hengellisistä asioista kiinostunut nuori haluaisi lukea fantasiaa, mutta Harry Potter ja Taru Sormusten herrasta eivät käy, koska niissä on "kieroilua ja epäilyttäviä haltioita."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisivatko klassikot Michael Enden Tarina vailla loppua tai C.S. Lewis'in Narnia -sarja sopia? Niissä ei ole yhtä synkkiä ja pelottavia käänteitä kuin mainitsemissasi. Tästä vastauksesta löytyy lista suomalaisesta nuorten ja nuorten aikuisten fantasiasta, https://www.kirjastot.fi/kysy/mita-nuorten-ja-nuorten-aikuisten. Niistäkin moni voi olla liian pelottava, mutta Timo Parvelan Tuliterä, Teira, Louhi eli Sammon vartijat -sarja voisi ehkä olla kiinnostava. Myös Erin Hunterin Soturikissat voisi olla hyvä, se on suosittu sarja. Mytologia kaikkineen voisi olla kiinnostavaa ja aika turvallista luettavaa, tässä hakutulos sanalla mytologia https://outi.finna.fi/Search/Results?lookfor=mytologia&type=AllFields.