Mitä nuorten ja nuorten aikuisten fantasiasarjoja Suomessa on julkaistu viimeisen viiden vuoden aikana? Haluaisin erityisesti tietää kirjasarjoista, joiden…

Kysytty

Mitä nuorten ja nuorten aikuisten fantasiasarjoja Suomessa on julkaistu viimeisen viiden vuoden aikana? Haluaisin erityisesti tietää kirjasarjoista, joiden tekijät ovat suomalaisia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä vuosina 2008-2012 ilmestyneitä kotimaisia lasten ja nuorten fantasiasarjoja. Otin mukaan sarjat, joihin on ilmestynyt osia kysymänäsi aikana, vaikka ensimmäinen osa olisikin tullut jo aiemmin.

Aarnio, Reetta: Maan kätkemät, Veden vanki, Virvatulen vartijat
Aho, Tuuli: Kuikansulka, Pääsky ja Yötuuli, Lumen tytär
Auer, Ilkka: Sysilouhien sukua, Varjoissa vaeltaja, Hyinen hauta, Ikitalvi (Lumen ja jään maa -sarja)
Holopainen, Anu: Welman tytöt, Sisarpuut, Viinikauppias, Yölaakso, Varjoja, Matkalaiset (Syysmaa -sarja)
Honkapää, Päivi: Viides tuuli, Meren alku, Taivaan paino
Kanto, Anneli: Tähystäjäneito, Korkea puoliso (Kuparisaari-sarja)
Karri, Meri-Pilvi: Taikakypärän ryöstö, Pahan paluu, Uusi uhka
Kauhanen, Karoliina: Caroline ja kadonneiden sielujen aukio, Caroline ja harhoista punottu maailma
Laine, Jarkko: Tuhkametsän salaisuus, Tuhkametsä sekasorron vallassa
Laitinen, Veera: Surunsyöjät, Amethystin vangit
Meresmaa, J. S.: Mifongin perintö (v. 2012 ilm. trilogian 1. osa)
Parvela, Timo: Tuliterä, Teira, Louhi (Sammon vartijat -sarja)
Peltoniemi, Sari: Suomu, Hämärän renki
Rouhiainen, Elina: Kesytön (v. 2012 ilma. Susiraja-sarjan 1. osa)
Toivola, Ritva: Tuomas Karhumieli, Anni Unennäkijä
Vaijärvi, Kari: Kivisen kehän arvoitus, Käärmekiven arvoitus, Rautakellojen arvoitus
Vartia, Taavi: Viikinkipoika Kaspar, Viikinkipoika Kaspar II : Sininen viikinki ja kuninkaan sotaratsu
Vesanen, Raili: Matka uneen ja takaisin, Syvyyksien sininen tie, Sateenkaarisillan salaisuus (Leiloman tarinat -sarja)
Viertola, Ulla: Mosaiikkilintu, Tuulihevonen, Arokissan aika (Oman keisarien aikakirjat -sarja)

Lähteet: Hyvärinen, Anna-Riitta: Lasten ja nuorten jatko- ja sarjakirjat (Avain, 2011) sekä kirjaston tietokanta