Olisiko jotain muita samankaltaisia kirjoja kuin Puppekirjat? Jos availtavia luukkuja, niin mahtavaa, mutta ylipäätään kiinnostaisi mikä vaan, jossa yhtä…

21.11.2014

Hei. Olisiko jotain muita samankaltaisia kirjoja kuin Puppekirjat? Jos availtavia luukkuja, niin mahtavaa, mutta ylipäätään kiinnostaisi mikä vaan, jossa yhtä simppelit tekstit. Tarkoitus olisi siis, että lapsi pystyisi itse lukemaan.

25.11.2014
25.11.2014

Kurkistuskirjoja on olemassa runsaasti. Lastenosastolla työskentelevälle kollegalle tulivat ensimmäisinä mieleen Maisa-kirjat.

Kurkistuskirjoja voi etsiä osoitteesta http://luettelo.helmet.fi/search~S9*fin/i löytyvällä HelMet-haulla valitsemalla hakutavaksi ”Asiasana” ja kirjoittamalla siihen ”kurkistuskirjat”. Valikoimaa on runsaasti suomeksi ja muilla kielillä. Kohdasta ”Rajaa/Järjestä hakua” voi säätää hakutuloksen kieltä ja kirjastoa, jossa kirjaa on. Tarvittaessa kirjan voi varata lähikirjastoon, eikä lastenaineiston varaaminen maksa mitään.