Oliko 1940-luvulla Helsingissä Kaisaniemenkadulla toiminut kultasepänliike Sundströmin vai Sundqvistin liike?

Kysytty

Oliko 1940-luvulla Helsingissä Kaisaniemenkadulla toiminut kultasepänliike Sundströmin vai Sundqvistin liike?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaisaniemenkatu 4:ssä toimi Veljekset Sundqvistin kultasepänliike. Sen perustivat Kaarlo Sundqvist ja hänen kaksi veljeään vuonna 1923. Tieto löytyy Iisakki Laatin kirjasta 50 vuotta kultaseppien yhteistyötä: Suomen kultaseppien liitto 1905-1955 (1955).

14 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Helsingin Historia on aina mielenkiintoinen. Vanhat suvut ja heidän yritteliäisyytensä on muokannut suomalaisen yhteiskunnan sellaiseksi kuin sen tänään 'tunnemme'
-riippumatta siitä onko suvun jälkeläisissä nykyisin julkisuuden henkilöitä.