Olen yrittänyt etsiä kattavaa tai edes kohtuullista yleisteosto aurinkokennojen teknologiasta, mutta en ole löytänyt kuin muutaman kirjan ja nekin olivat…

Kysytty

Olen yrittänyt etsiä kattavaa tai edes kohtuullista yleisteosto aurinkokennojen teknologiasta, mutta en ole löytänyt kuin muutaman kirjan ja nekin olivat kaukana Helsingistä, maakuntien yliopistokirjastoissa.

Olisiko jotain perusteosta saatavilla e-kirjana? Voisiko sellaista toivoa hankittavaksi ja minkä kirjaston puoleen kääntyisin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Haku Helsingin yliopiston Helka-tietokannasta hakusanoilla "aurinkokennot or aurinkopaneelit" antaa tuloksesi seuraavan teoksen:

-Aurinko-opas: aurinkoenergiaa rakennuksiin/ Bruno Erat et al., julk. Aurinko-teknillinen yhdisty, 2008.
Kirja on saatavissa Viikin tiedekirjastosta.

Helsingin Teknillisen korkeakoulun kirjaston kokoelmista löytyvät seuraavat englanninkieliset teokset:

- DESIGNING INDOOR SOLAR PRODUCTS: PHOTOVOLTAIC TECHNOLOGIES FOR AES / JULIAN F. RANDALL,2005

- PHYSICS OF SOLAR CELLS/ JENNY NELSON, 2003

- SOLAR CELLS: MATERIALS, MANUFACTURE AND OPERATION/ TOIM. TOM MARKVART, LUIS CASTAÑER, 2005

- THIN FILM SOLAR CELLS: FABRICATION, CHARACTERIZATION AND APPLICA-TIONS/ TOIM. JEF POORTMANS JA VLADIMIR ARKHIPOV, 2006

Viimeksi mainittu löytyy myös e-kirjana Google Books-hausta (http://books.google.com ). Google Books-hausta löytyviä muita e-kirjoja ovat mm. seuraavat:

-Solar Cells and Their Applications/ Larry D. Partain, Lewis M. Fraas

-Solar Photovoltaics: Fundamentals Technologies And Applications/ Solanki