Olen yrittänyt etsiä elämäkertaa Georg Friedrich Händelistä, mutta suomenkielistä en ole löytänyt. Onkohan sellaista olemassakaan?

Kysytty

Olen yrittänyt etsiä elämäkertaa Georg Friedrich Händelistä, mutta suomenkielistä en ole löytänyt. Onkohan sellaista olemassakaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomenkielistä elämäkertaa Georg Friedrich Händelistä ei löytynyt etsimistäni tietokannoista.
Vaikuttaa siltä, että kokonaista pelkästään Händeliin keskittyvää elämäkertaa ei ole suomenkielellä.

Georg Friedrich Händelin elämästä löytyy kuitenkin tietoja useampia säveltäjiä käsittävistä teoksista.
Esim. tuoreessa v 2015 julkaistussa Jari Sinkkosen kirjoittamassa Nerouden lähteillä: suurten säveltäjien hauras elämä
-kirjassa on noin 4 sivun mittainen kertomus Händelin elämänvaiheista.
Kirjaa voi vilkaista seuraavasta linkistä:

https://books.google.fi/books?id=UUDKBwAAQBAJ&pg=PT34&lpg=PT34&dq=h%C3%…

Toinen kirja, josta Händelistä löytyy tietoja on:
Sävelten mestareita - Säveltäjien elämäkertoja Palestrinasta nykypäivään. Kirja on tosin aika vanha, vuodelta 1958.