Otsikko
Olen tutustunut 70-luvun puolivälissä teokseen, jonka nimeksi muistelen Heimopäällikkö valkoisen miehen maassa. Tällä nimellä ja nimestä johdetuilla…

Kysytty

Olen tutustunut 70-luvun puolivälissä teokseen, jonka nimeksi muistelen Heimopäällikkö valkoisen miehen maassa. Tällä nimellä ja nimestä johdetuilla hakusanoilla en ole teosta kuitenkaan mistään löytänyt. Saatan muistaa nimen väärin, mutta kirja käsitteli kuitenkin alkuasukasheimon päällikön matkaa länsimaiseen yhteiskuntaan. Teoksessa katseltiin länsimaista kaupunkia ja elämää/tapoja heimopäällikön silmin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vuosikymmen ei täsmää, sillä ehdottamani teos on ilmestynyt suomeksi 1981 ja alkujaan saksaksi 1979, mutta muuten kuvaus sopii. Romaanin nimi on Papalagit: Samolaispäälikkö Tuiavii valkoisen miehn maailmassa. Tekijä on Tuiavii, samoalaispäällikkö.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit