Olen puuhannut Kassu Halosen diskografiaa ja sitä varten tiedustelisin Studio-orkesteri Ummetuksen "Long time no shit"- CD:n (FGCD 4091, 1995) sisältämän…

Kysytty

Olen puuhannut Kassu Halosen diskografiaa ja sitä varten
tiedustelisin Studio-orkesteri Ummetuksen "Long time no shit"- CD:n (FGCD 4091, 1995) sisältämän kappaleen Titicacajärven jäät (jota ei ole mainittu Fono-tietokannassa, toisin kuin esim. Violassa) tekijätietoja? Ja yhtyekokoonpano kiinnostaisi tietää niinikään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Fonossa on tietue, jossa sanotaan kappaleen nimeksi "Ali-Baba (tässä: Titicacajärven jäät)" (http://www.fono.fi/KappaleenTiedot.aspx?culture=fi&ID=81af17bc-193a-40a… ). Säveltäjä on Alfred (Fred) Markush ja sovitus Ummetuksen. Kyseessä on instrumentaaliesitys kappaleesta, jonka alkuperäisnimi on Ali-Baba ja joka on meillä paremmin tunnettu nimellä Eldankajärven jää. Ylessä on kyseinen levy, mutta ikävä kyllä siitä sai vain Ummetuksen soittajien taiteilijanimet:
- Moscowitz, Dimitri (laulu, kosketinsoittimet),
- Distortnäs, Roudar von (laulu, kitara),
- Ots, Kalju (laulu, rummut),
- Pattersson, Rune (laulu, bassokitara)

Oikeita nimiä voi tiedustella Gramex ry:ltä (http://www.gramex.fi/ ), joka maksaa soittajille mm. radiosoittokorvauksia.

Kassu Haloselta voi myös itseltään tiedustella.